söndag, februari 17, 2013

Vårkänslor!

Det börjar äntligen bli ljusare ute! Det går mot vår. Det betyder också att min kropp blir sådär översprallig, min hjärna kokar över av kreativa idéer och jag bara måste få jobba med mina händer. Sitta still går helt enkelt inte!

Idag vaknade jag med behovet av att få baka. Sedan vi flyttade så har jag bakat ytterst lite och det är inte svårt att förstå. Vårt kök består av trista, fula tapeter, mörka deprimerande valnötsluckor och golvet ska vi helt enkelt inte tala om. Av alla klickgolv på marknaden, var man tvungen att ta det absolut fulaste som ser smutsigt ut, även när det är nytvättat. Det är ett så otroligt ovänligt kök!

Allt som oftast äter vi framför TVn för att slippa vara där och matlagning består av enkelt och snabbt. Ovänlighetens dagar är dock räknade för nu ska vi ta tag i det. Bara vetskapen att man ska göra det, får en att vara där betydligt mer. Varje gång man får känslan av ovänlighet, föreställer man sig hur det kommer att bli ljust, modernt, inbjudande och husets hjärta.

Idag resulterade det i bak - pumpakakor. Hittade receptet på pysselproffsen.se. Jag skulle rekommendera att man dubblar mängden kanel och baktiden, annars var receptet väldigt bra. Valde även att spritsa ut mina kakor, istället för att klicka ut dem. Tänk bara på att använda ett spritsmunstycke med stor öppning så att chokladbitarna inte korkar igen spritsen.


Inga kommentarer: