tisdag, februari 04, 2014

Beklagande

Finner det intressant hur människor utvecklas. De jag avser är de som utvecklas till bittra människor som med fanatiskhet hackar på andra människors tillkortakommanden och som anser sig vara storheten själva i överseende. Som har blivit allt som de för många år sedan sade sig inte vilja bli. Vars uttalanden osar av dubbelmoral och skenhelighet.

Läste för en tid sedan hur en person fördömde flygresor, både i arbete och semestersyfte. Man var den största av miljöbovar som förtjänade tjära och fjädrar för att flyga på semester. Intressant fördömande från en person som har rest över halva jorden och sett den ena exotiska platsen efter den andra. Att komma dragande med repliken "det var innan jag visste bättre" känns ännu mer dubbelmoraliskt.

Tragiskt att se personer spy galla över än det ena och än det andra och tro att sättet det framställs på är ironisk humor. Det enda jag läser är bittra ord, baserade på låg självkänsla och behov av att hävda sig. Tråkigt att se den utvecklingen.

Kan man annat än beklaga, radera från kontaktlistor och från avstånd studera undergången och skaka på huvudet? Mer tid och energi än så blir det inte från min sida. Jag är upptagen med att leva, älska livet och mina nära. Jag har aldrig mått så bra som jag gör just nu.


Inga kommentarer: