torsdag, mars 15, 2012

Koppla bort gamla kontakter

Har funderat länge över en person. En gammal kontakt som vagt återetablerades via facebook. Har nu följt personens inlägg och åsikter ett bra tag och insett att vi står mil ifrån varandra. Upplever mest irritation när jag läser personens åsikter och funderingar kring saker i vardagen. Känner att jag inte orkar med den typen av åsikter och diskussionerna det medför om man skulle motargumentera.

Då resonerar man enkelt att varför inte bara plocka bort personen från vän-listan. Jag har starkt funderat på att göra det men vet att det kommer ramla in mail i tjafsform. Jag valde den enklare men lite fegare vägen. Jag valde att inte se personens statusuppdateringar och har även blockat personen från att se mina. Misstänker dock att vid nästa rensning av vänlistan så ryker personen all världens väg.

Konstaterade att jag borde ta en FB-paus och fokusera lite mer på mig själv. Ska nog se över den där vän-listan mycket snart. Blir tröttsamt att ha en massa människor på den som egentligen inte har någon betydelse för ens liv i stort. Dessutom har de väldigt lite med ens liv i smått att göra för den delen heller.

/Sanna som rensar lite i tankar och på FB

Inga kommentarer: