onsdag, december 30, 2009

Snart slut

Nu är det bara 24h och 24 minuter kvar på 2009!

Har plockat fram allt inför morgondagens Sylvesterlopp och förberett för de 7km ska avverkas då. Tjejen som var bäst förra året sprang på 30 min, det kommer inte jag göra, för min del kommer tempot vara lugnt och sansat.

Jag planerar dessutom att ha den Grå Fjanten framför mig, kopplad i baggen-bältet och han brukar ha lite svårt för att samarbeta när vi inte har löptränat ihop på ett tag. Det har vi inte gjort på evigheter för sedan min havererade axel och naprapatens knäckande så har jag hållit mig till att springa på löpbandet på gymmet.

Det är en lokal idrottsförening som fixar. Härligt opretantiöst, ingen tidtagning eller formalia. man dyker upp, betalar sin peng, springer när startskottet går från start till mål och väl i mål får man en sylvestermedalj, pepparkaka och varm blåbärssoppa. Ett trevligt sätt att fördriva tiden på sådär på årets sista dag :0)

/Sanna som ska krypa i säng nu

Inga kommentarer: