tisdag, oktober 20, 2009

Mörbultad men inte utan lösningar

Gjorde en inte alltför vacker vurpa igår på agilityträningen. Jag landade på lägre delarna på ryggen och är öm för att uttrycka det milt. Typiskt mig att braka omkull, jag har aldrig lyckats hålla mig på fötterna på halt gräs. Den enda gången jag lyckas är om jag har skor med dobbar och knappt då.

Har diskuterat valet av skor för agility med andra och har väl gått från tanken på att köpa traditionella fotbollsskor för gräs, till att titta på fotbollsskor för grus. Men nu fick jag ett nytt tips som verkar mycket logiskt - Lacrosseskor!

Nä inte märket - sporten. Den går på gräs och skorna har därför dobbar men är mjuka och sköna eftersom man inte ska sparka på något. Lite snabbt surfande på det allvetande träsket som också är känt som cyberspace och jag har hittat!

Säg hej till 'Nike Women's Team Destroyer'!

Fanns även med färre och grövre dobbar som heter Nike Speedlax Plus Women's Lacrosse Shoe.
Jag är osäker på vilka som är bäst så jag får konsultera min lilla agilityguru som kom med tipset :0)
En sak är säker dock, jag önskar mig ett par i julklapp!
Ska vara extra snäll och hoppas att tomten kommer ihåg det :0)

/Sanna som gillade de vita skorna

Inga kommentarer: