lördag, mars 07, 2009

Jag lever

Alltså jag har vissa klagomål på SAR-insatsen som vissa försöte påskina att de hade dragit igång i kommentarerna på förra inlägget. För det första står man inte och dividerar i en halv evighet över vart man ska börja leta! Man tittar på samtliga svarta ryggsäckar och lyssnar noga, den det pågår mest oväsen i, börjar man leta i och sedan så står man inte och skrattar åt upphittad varelse i en halv evighet - man hjälper till!
Nog med trams! Orsaken till min frånvaro är att jag har funderat mycket kring min blogg, vad den har utvecklats till mm. Vi kan kort och gott sammanfatta det med att det har varit lite av en existensiell kris för bloggen de senaste dagarna. Ska jag vara helt ärlig har jag inte riktigt kommit fram till någon bra lösning. Det är inte att jag vill sluta blogga, det är bara att jag inte riktigt vet vilken riktning det hela ska ta och vad det ska fokusera på och om man måste nischa sin blogg. Många tankar just nu och inga självklara svar.

Jag har bara koll på ett par saker just nu:

- Jag har tre pass kvar till min lediga vecka. Det är 6 månader sedan jag hade en längre sammanhängande ledighet och den är mycket välkommen!
- Jag staplar alldeles för många havregryn ute i cyberspace istället för att göra saker jag borde i verkliga livet.
- Jag har en inlämningsuppgift som ska vara klar i helgen och jag kommer få fokusera järnet för att hinna.
- Jag har gått tillbaka till en gammal dålig vana, alldeles för många påbörjade projekt och inte tillräckligt många avslut. Resultatet, en Sanna som snurrar runt sig själv och inget blir gjort. Det är en sida av mig själv som jag tycker mycket illa om och den ska jag ta tag i omgående!

/Sanna som har väldigt många nya perspektiv men lite svårt att få ihop helhetsbilden just nu.

Inga kommentarer: