tisdag, december 09, 2008

Tisdagstema

Veckans tisdagstema är uppmärksamhet.

Vid mitt kennelbesök gjordes det ett försöka att ställa upp blivande mamman med hjälp av en boll. Problemet var att den bollen var väldigt populär och fick alla hundarnas uppmärksamhet och det som sekunden tidigare hade varit ett jättebra ställe att ställa upp en hund på var nu fyllt av flera. Om det är någon som har bågra bra tips på hur man slipper de röda ögonen på hundar när man fotograferar inomhus, får ni gärna komma med dem. Jag misslyckas konstant :0(
Fler tisdagsteman hittar du här!

/Sanna som inte är så bra på att fotografera hundar

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hur du ska slippa dom röda ögonen har jag ingen aning om men ni har definitivt fångat deras uppmärksamhet!
Hoppas att du får en bra dag! =) /maria_6909

Anonym sa...

Full uppmärksamhet var det här....jag får också röda ögon på mina djur. Jag vet inte heller hur jag ska få bort det.

Anonym sa...

Hihi...vilken historia och vilken bild!

Kerstin sa...

Vilken uppmärksamhet du får. :)
Bra tolkning.

Anonym sa...

Fina hundar med uppmärksamher på bollen.

Mia sa...

Fina hundar!!

Anonym sa...

Tror att du kan slippa de röda ögonen om du låter blixten slå mot taket.
S

Isidor sa...

Det finns vad jag vet tre sätt att slippa röda ögon, som alla lämnar övrigt att önska för dig
1. Använd en blixt som slår i taket istället för rakt fram, som S föreslår. Det är klurigt med en kompaktis
2. Använd kamerans "Inga röda ögon"-läge. Det brukar bara funka sådär, och är mer att betrakta som en enkel hjälp en som en faktiskt lösning på problemet
3. Ändra förutsättningarna så att du slipper använda blixt. Till exempel genom att gå ut, utomhus, eller ställa upp djuren vid ett stort fönster som ger dagsljus. Det kan dessutom bidra till ett ganska vackert ljus på många sätt.

Annars var jag impad över att så många satt still på en gång! Sånt har vi sällan här hemma...

Mita sa...

Tänk vad får vi idag.

Anonym sa...

Vilka härliga hundar! så totalt uppmärksamma!
Kramis

Anonym sa...

Där kan man ju verkligen snacka om att fånga någons uppmärksamhet =)