tisdag, december 02, 2008

Farväl Gwen!

Idag var jag nere på bilfirman/skroten där Gwen har stått sedan hon bärgades. Jag har haft henne utannonserad på blocket som reservdelsbil men ingen har velat ha henne så nu lämnade jag över ägarbeviset och fick en peng för henne av förättningens mycket trevliga ägare.
Sedan gjordes det en sista koll och Gwens ständiga resesällskap iform av den lilla apan fick flytta över till lilla Wee.

Satte mig bakom ratten en sista gång och konstaterade att min älskade skruttbil stämplade ut på 33948 mil. Lite lite för den typen av volvo men med tanke på att tidigare ägare inte har varit snälla mot den och den under lång lång tid har dragits med oåtgärdade elfel så får det väl ses som en bedrift.

/Sanna som sörjer sin skrutt men är glad för sin nya lilla bil

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vila I Frid Gwen och hälsa Grållen som även han gått till Biltrapalanda =(

Anonym sa...

Hon är i gott sällskap med min gamla, smurfblå raggar-Opel!

Anonym sa...

Visst fler än jag som har haft en smurfblå Opel i sin ägo - givetvis med raggartärningar...

...som sedan ett par år tillbaka också befinner sig i bilhimlen.