lördag, augusti 16, 2008

Fixelidon!

Är det någon mer än jag som har uppfattat den lilla tonen av kyla i luften, trots sol, de senaste dagarna? Det där som gör luften härligt klar och man andas med otrolig lätthet?
Den har effekten på mig att sommarens värmeslöhet försvinner i ett svep och jag har massor av underbar energi. Visst är det tråkigt att det kanske inte blir fler dagar med bad på stranden (vilket vi får hålla tummarna för att det ändå blir) men jag älskar att komma igång igen. Hösten och framför allt den tidiga delen av den är min favoritårstid.

Så med massor av energi i kroppen, vad tar man sig för då?
Jag har gjort massor bla ringde jag till rekryteringen och pratade om min lilla ansökan. Det var en väldigt trevlig kvinna som svarade på telefonen och hon tog sig tid att över telefon lite snabbt och lätt skumma igenom min ansökan. Jag vill ju så gärna bli polis och jag ger mig inte än när det gäller att söka. Nu är det ju hög tid att börja knåpa på ansökan till höstens omgång och jag ville veta om det i min ansökan fanns något konkret som man kunde peka på att just detta ex det personliga brevet, var inte starkt nog och det bör jag jobba med. Den trevliga personen i andra änden av linjen svarade efter en lång tystnad att jag hade en väldigt bra ansökan och det saknades ingenting i det. Jag hade helt enkelt bara haft otur när 2200 personer skulle bli 905. Jag fick rådet att finnas tillgänglig på mobiltelefon ifall det blev så att folk som hade blivit kallade inte dök upp och visst hade det varit underbart om det blev så och inom mig har ett litet hoppets ljus börjat brinna men jag vet ärligt talat inte om jag vågar låta det fortsätta göra det. Jag skulle bli så besviken om jag inte fick ett telefonsamtal. Men så länge det är litet kanska det kan få vara kvar - vad tror ni?

När jag ändå var igång ringde jag och kollade angående jobbet jag sökte i slutet av våren och som jag skulle få besked på nu men det var det mest virriga besked jag någonsin har fått och ärligt talat är jag rätt trött på branschen jag just nu jobbar i. Jag tror bestämt att det är dags att hitta något annat i en helt annan bransch. Skulle kunna tänka mig dagtid, mån-fre och heltid, precis som alla andra. Hittade ett par annonser på platsbanken som verkade intressanta och jag ska försöka knåpa ihop lite ansökningar

I övrigt har energin räckt till att fixelidona med saker som länge har behövts göra här hemma. Äntligen börjar de allra sista och sega spåren av flytt försvinna. Ni vet hur det blir, man ställer något på en plats "så länge" och sedan blir det till förtret stående där en hel evighet utan att något händer. Underbart att slippa de grejerna och sånär på en hylla samt en drös tavlor som står på golvet så är det nästan fix och färdigt. Jag är världens sämsta på att bestämma mig för var tavlorna ska hänga och så blir de stående eftersom jag inte vill ha en massa onödiga hål i väggarna. Det är väl iofs lite motsägelsefullt eftersom personen som hade lägenheten tidigare, flyttade runt sina tavlor i parti och minut med väldigt många skador i väggarna som följd. Men det blir ju inte bättre av fler så tavlorna står på golvet tills allt är bestämt.

Sedan hade jag ju inte varit en normal flicka om jag inte hade shoppat lite nu inför hösten. Igår blev det en ny klänning, vanliga enkla bomullstoppar, tröja, polotröja att bla ha under klänningen och en ursnygg skjorta. De flesta grejerna shoppades - hör och häpna - inne på Gina Tricot, jag har sällan till aldrig kunnat hitta kläder som passar mig hos den kedjan tidigare men nu så! Riktigt snyggt också. Vilda jakten på en brun kjol som kan bäras till tröjan har också inletts men hitentills har jag kammat noll eftersom alla har haft fel nyans. Sedan blev det bom på en ursnygg väst och kjol inne i en mindre butik. Storlek 40 som var den enda som fanns kvar som passade mig någorlunda, satt precis kvar men gränsen till för stor. När jag nu sätter igång att träna igen kommer det dröja en knapp månad innan den är alldeles för stor och som modellen var skuren och sydd fanns det inte en chans i världen att den skulle gå att sy in - attans! Butikspersonalen var för övrigt fullständigt ointresserad och då känner man ju inte sig så motiverad till att leta upp något annat. Kvar på min shoppinglista finns nu ett par svarta stövlar och lite skolpryttlar i form av block mm inför skolstarten. Det känns lite knepigt att man ska börja läsa något och fortfarande inte har fått ett startdatum...

Det händer i alla fall saker i mitt liv, jag har bara ingen större lust att hänga vid datorn just nu för det kommer jag göra så att det räcker och blir över i samband med mina internetbaserade studier under hösten.

/Sanna som har massor av energi och far runt som en skottspole :0)

Inga kommentarer: