söndag, augusti 17, 2008

EFIT-dag!

Idag är det EFIT som gäller och för en gångs skull jobbar jag inte. Nackdelen med mitt rörliga jobb är ju att jag ofta jobbar de dagar det är efit och tolv bilder av samma dataskärm skulle nog vara tråkigt. Men idag är jag som sagt ledig och här kommer den första bilden.

10:57 - Frukostthé och bläddrande i Buffé efter lite mattips. Har planerat kommande veckans mat och handlat den men glömde dagens middag - Ups! Blev sen morgon idag. Somnade på soffan och vaknade lagom till OS-sändningarna med damernas maraton som jag av någon anledning var tvungen att se stora delar av - men rumänskan var duktig, tänk om man hade kunnat springa på det viset, då hade man skrattat åt fystest :0)

11:57 - telefonsamtal och planering av kommande vecka (nej, inte inskrivit än). Visar sig bli en hel del att hålla reda på och tydligen ska kursinformationen om rättssociologin dimpa ner också - fick svar under natten från kursansvarig som jag terroriserade med ett mail när jag inte fann svar på mina frågor.
12:57 - Dags att dra på sig stallkläder och bege sig ut till Damen. Tänkte att jag skulle använda ett par nya sockar idag och noterade en rolig sak på baksidan av etiketten - jag handlar tydligen på barnavdelningen! Tittade inte så noga när jag köpte dem noterade bara att de var billiga och eftersom svarta sockar krävs till jobbkläderna och slits, brukar jag shoppa på mig när det är just billigt. Jag vet att jag har små fötter men ändå... sockarna passar!13:57 - Efter ett stort antal "ska bara" som inkluderade tanka bilen, är jag äntligen på väg ut till stallet. Alltid lite spännande att se vad bildresultatet blir när man inte fokuserar på bilden. Höll bara ut kameran genom fönstret och tryckte av
14:57 - Efter att ha gjort alla tråkiga måsten dvs förberett foder, mockat, plockat fram utrustning samt förberett dagens träningspass var det dags att komma i sadel. Alla fattar övningen antar jag ;0) Enkelt beskrivet man travar in över de tre bommarna på marken, skuttar över det lilla krysset. Ser till att hästen är i stabil trav över markbommen och hoppar ut. En ren teknikövning och därför på låg höjd. Det andra hindret är ett belöningshinder för Damen när hon gör rätt.
15:57 - Efter en timmes kämpande och tragglande är det skönt att efter nertrappning bara ta det lugnt och pusta samt belöna sig själv lite. Damen får sin älskade slickburk som består av en hård massa av melass, eucalyptus, anis och lite annat smått och gott som ska vara bra för hennes andningssystem. Jag får en Gainomax.
16:57 - Allt hindermaterial är undanplockat, Damens utrustning avtorkad och inlåst i sadelkammaren och jag har varit och hämtat hennes favvokompis i en hage längre bort. De två Divorna har dessutom fått en tidig middag som de avnjuter ute i hagen.
17:57 - På väg ner i garaget efter att ha tagit mig hem och blivit tvungen att ta omvägen via ICA för att plocka upp lite småsaker som behövs för kvällens middag.
18:57 - Burp! Mätt efter middagen. Sitter och kikar i kvällstidningens söndagsbilaga och bara tar det lugnt19:57 - Dags att ta tag i ett sedan länge påbörjat men halvt om halvt ignorerat projekt - arbetshörnan inne i sovrummet. Hyllan till skrivaren inhandlades för en halv evighet sedan (känns det som) men har fått stå och vänta i sin papp bakom sovrumsdörren - nu ska den upp!
20:57 - Hyllan är på plats, skrivaren är på plats och alla verktyg är undanstuvade! Är det bara jag som misstänker att vi människor egentligen borde gå i ide när vintern kommer. Jag vet nämligen att jag är långt ifrån ensam att få ett behov att fixelidona i mitt hem när hösten kommer. Detta får bli min sista bild för dagen. Nu väntar en snabbsyning av bilderna innan de läggs in i bloggen samt kvällsfika!
/Sanna som äntligen har genomfört en ny EFIT =0)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fystest, att väl använt ord i min omgivning. Hm, snygga underlägg och mysigt med dricka och tidning.

Anonym sa...

KUL att du är med i efit. Kul också att du inte jobbar idag då :)

Hoppas att du får en fin söndag.

Anonym sa...

Kikar in igen :)

kram

Anonym sa...

Kikar in på din efit-dag, har lite samma "problem" som du med konstiga arbets-tider så det ibland inte går att välja en helledig efit-dag som "normalt" folk som är lediga på helgen kan göra...

Anonym sa...

Hej och tack för titten.. Kikar tillbaka.. :) Vilken fin häst! Önskar Dig en fin dag.

Anonym sa...

Å vilken vacker häst! Och vägen längs havet där, ser precis ut som ett av mina favoritställen söderut, hm... :-)

Anonym sa...

Ja vi är ett märkligt släkte. Vi kan ha saker som "ska göras" på vänt precis hur länge som helst. hihi.

Anonym sa...

Ja visst är Ottos glass god! Har du smakat blåbär och jordgubb? *mums*

Anonym sa...

Heeej!

Roligt att kika på din EFIT. Vilken fantastiskt vacker häst!

Anonym sa...

Kikar tillbaka på din efit =)

Säger som de andra, vilken fantastisk häst!

Anonym sa...

Inne för kika på äppelkasrecept då ;)

Men EFIT är ju inte fy skam heller *s*

Gick bara fint jobba, inget ajaj alls i morse.