onsdag, februari 24, 2010

EFIT

Då var det dags för en EFIT-dag. Årets första för min del, den fjärde om man har varit duktig och varit med i alla :0)

Kl 08.45Morgonpromenad med den Grå odågan.

09.40Klar med frukosten och väntar på att mitt frukostthé. Passar på att inbilla mig att jag kommer lyckas driva upp stora härliga basilika-plantor och physalisar. Det brukar dock stanna vid drömmar eftersom mina odlingsresultat brukar bli små klena rangliga saker. Har lite citrusfrön och paprikafrön också. De sistnämnda har jag faktiskt lyckats med och kunnat skörda egna paprikor. Har haft plantorna i krukor i köket :0)

Fler bilder kommer under dagen
/Sanna

4 kommentarer:

Majsan sa...

Kikar inom.. Det där med att driva upp basilika, låter spännande!

På återseende.

Margaretha sa...

Lycka till med odlingarna. Den här tiden på året känns allt möjligt när det gäller det. Sen vartefter det växer (eller egentligen inte) kroknar man...

Annika sa...

hej kikar in på din EFIT-dag, ibland är det lättare att handla grönsaker o frukt i affären :-)

Vonkis sa...

Här är en till som brukar drömma om en egen kryddträdgård då det börjar lida mot vår. Sedan brukar de inte hända så mycket mer.

Lycka till med dina odlingar.