onsdag, december 02, 2009

Uppgiven

Jag är så trött på att ha ont! jag vet att jag gnäller men det är så irriterande att vakna hela tiden under natten pga smärtan. Smärtan och sömnbristen hindrar en effektivt från att vara produktiv på dagarna också - tröttsamt är vad det är!

Var hos massör igår i hopp om att kunna bli av med knutan - HA! Stackars massören! För varje muskelknut han löste upp, hittade han två nya, i en aldrig sinande ström. Efter 45 minuter vågade han inte fortsätta med risk för att överarbeta musklerna. Milda makter! Har fått en tid nästa vecka och instruktion om att stretcha nackmusklerna ordentligt. Jag har en väl kännbar knut precis där nacke möter axel, den känns stor som en tennisboll - underbart...

Det är inte roligt av att ha problem med något som är så obetydligt men begränsar så kraftigt. Jag kan inte träna, vilket är mitt sätt att få utlopp för allt elände och varva ner. Pluggandet hamnar hela tiden mer och mer på efterkälken och hundstackaren är så understimulerad att han snart kryper ur skinnet. Det i kombination med hans slyngelålder och förmåga att testa gränserna, får mina stubintrådar att ständigt bli kortare. Jag är världens sämsta hundägare just nu så är det, jag står för det!

Ingenting är roligt just nu - ingenting!
/Sanna - trött & gnällig

Inga kommentarer: