lördag, oktober 24, 2009

Vintertid.



Då var det dags att ställa tillbaka klockan igen, startsigalen för regnet att vräka ner och dagarna att bli grå. Här i södern är det bara blask och det vintriga representeras på sin höjd av att allt mellan varven blir glashalt.
Precis som förra året och många år innan dess, jobbar jag natten det sker. Visst en timmes extra betalning i lönekuvertet för besväret men den extra timmen gör att natten känns som att vada fram i segt klister. Får väl hitta något att pyssla med så att tiden går.

Fick hem nya numret av Runners och har fått nytändning. Jag och den grå galningen har ju hittat ett någorlunda bra samarbete på våra rundor nu. Krickade till den ena foten när jag vurpade på sista agilityträningen och är lite öm runt hälsenan. Det hypokondriska inom mig skriker hälsensinflammation men jag orkar inte lyssna. Bra skor och envishet kommer man långt med och därför borde jag köpa nya jobbskor relativt omgående.

De jag har nu är inte bra, borde ha vetat bättre än att köpa vanliga walking-skor igen. Det där testade jag ju för många år sedan och underkände. De håller helt enkelt inte! Svarta walkingskor i modell träningssko är för dem som motionerar på sofflocket. Avverkade 4 par på mindre än 2 månader förra gången jag hoppade på det projektet. När jag köpte mina nuvarande i somras var det kris och panik eftersom mina trotjänarskor från ecco gav upp och dog tvärt! Har spanat efter nya på nätet och det lutar åt ett par nya ecco om jag kan hitta de jag vill ha, vilket inte verkar så lätt.

Hittade en annan sak som jag vill ha när jag surfade runt bland skosidorna - ett par Hush Puppies-tofflor:
Har velat ha ett par enda sedan jag bodde ute på bonnalandet. Mina fötter verkar för övrigt vara kroniskt frusna sedan jag bodde där. Går nu mot min andra vinter i ett normalvarmt boende och jag är nästan alltid frusen om fötterna. Jag skyller på ett 2år långt boende i frysboxen aka lilla huset på bonnalandet.
/Sanna som tofflar vidare i natten


Inga kommentarer: