lördag, juni 27, 2009

EFIT

Det är EFIT-dag idag lördag 27/6 och jag tänkte göra ett tappert försök att vara med. Helt i gängse ordning så var det ett bra tag sedan jag var med. Förra gången glömde jag det och andra tillfällen har kolliderat med mitt jobb men idag fungerar det så nu kör vi!
Kl 01:17 - Nattrunda med Grå. Brukar bli en liten snabb runda rätt sent så han får rasta av sig lite innan man kryper ner. Har ju rastat och busat massor under dagen men en sista nattrunda gör att man slipper ha en pipande hund med korslagda bakben vid sitt öra klockan 06 på morgonen.
Kl 02:05 - Renbäddad säng och lite lektyr. Vi jobbar lite på vår utställningsträning vid sidan av vår andra träning. Har anmält oss till den stora utställningen på Sofiero i september och jag vill ju givetvis att det ska gå så bra det bara kan gå. Nu är det dags att krypa ner tom för en sådan nattuggla som jag - God Natt!
Kl 09:17 - Godmorgon! Frukost! Fast kombinationen med den vaniljyoghurten och färska jordgubbar är nästan som att äta dessert. Så gott!
Kl 10:17 - Morgonpromenaden är avklarad och vi ska precis börja träna lite på att ställa upp oss. Jag hoppas att alla noterar entusiasmen från Grås sida.... målet är i alla fall att kunna visa honom "fristående" dvs att jag kan stå framför honom och slipper stå och hålla i svans och huvud för det känns urtöntigt!Kl 11:30 - hunden är tränad och dags att ta tag i sig själv! Ligger lite efter med träningen denna veckan pga av en massa annat som har strulat och då har träningen inte hunnits med.Kl 12:17 - "Halvlek"! Jag har precis sprungit intervallträningen som jag skulle ha gjort i onsdags på löpbandet och byter skor innan jag tar tag i styrketräningen! Kan inte springa i mina aerobicskor. Det går alldeles utmärkt att hoppa, studsa och springa korta sträckor med dem men ska man springa en 45 minuter på löpbandet är det lika bra att ta löpdojorna och slippa skav.
Kl 13:17 - Välförtjänt fika! Tur att min tandläkare inte ser detta, hon ser Cola som tändernas värsta fiende men jag har fullständigt blodsockerdropp efter träningen och är alldeles skakig.
Kl 13:17 - Bonusbild! Grå med sin snutte-Tigger vaktar ostmackorna. vad är det med hundar och ost?
Kl 14:30 - Provar kläder på H&M och jag vet ärligt talat inte varför jag ens försöker köpa kläder från det företaget längre! Jag får gå upp högt i storlekarna för att det ens ska gå på och då sitter det så jäkla illa att jag bara blir förbannad. Försöker hitta en snygg väst och tillhörande kjol/byxor och det enda kravet är att de får inte vara grå. Får väl se när sommarrean är över om jag har bättre tur när det har kommit in lite nytt i butikerna.Kl 15:30 - Handlar lite saker som saknades för kvällens insatser i köket.Kl 16:36 - Matförberedelser sedan ett tag tillbaka - potatis i blöt till rösti och en gryta med vad som ska bli kalops. Nej jag längtar inte efter hösten ;0) Jag hade bara köpt hem kött för att grilla och så blev det annan mat och jag vill inte att köttet ska gå till spillo.Kl 17:50 - Middag! Rösti med gravad lax, en klick gräddfil, en klick gravlaxsås och dill. Att avnjutas ihop med ett glas vitt vin, i detta fallet - Jacobs Creek.Kl 18:17 - Päser i soffan efter all den goda maten och tittar på Hells KitchenKl 19:17 - Kvällsmat till Grå!Kl 20:30 - Grå ger sin Tigger den sedvanliga kärleksfulla behandlingen. Min förhoppning att hörntand ska leta sig in och ta itu pipsaken i den, gick om intet även denna gången....Kl 21:30 - Kvällspromenad med Grå och han hittade två duvor att smyga på och det får bli dagen sista bild.

/Sanna som är klar med sin EFIT :0)

10 kommentarer:

gitsie sa...

Ja vi hundägare är väl de enda som är ute och promenerar mitt i nätterna. ;)

Micke sa...

Det ska vara hundägare till att vara ute och ränna om nätterna ja ;)

Trollis sa...

Hoppas du sover gott, så sent som ni var uppe du och vovsen! Hihi!

Majsan sa...

Kikar in och ser de första bilderna. Återkommer senare.

Anna sa...

Jisses va du är duktig! Det såg härligt, svetetigt och skönt ut!

Själv så har jag just börjat träna med konditionsträning i veckan. Men det hela slutade med att jag gjorde visst slut på mig själv istället.

Vilken härlig dag du verkar ha haft!

// Kram Anna

Caroline sa...

Puh, din träning såg sannerligen svettig ut, förstår om du behövde socker efteråt!

Vacker jycke förresten, en weimaraner gissar jag?

/caroline

Trollis sa...

Jordgubbar ÄR dessert! Hihi.

Micke sa...

Duktig du som tränat så i värmen! Fast, lite AC kanske dom hade där.. snudd på skönare vara inne sådana här dagar.

Fin hund du har!

Det är inte bara ryggen som är röd nu.. för den skyddade jag igår med en våtdräkt :)

Sirpa sa...

Tittar in på din efit-dag som jag själv inte trodde var förräns idag... men jag körde ändå, mycket hundbilder hos mig med blev det. Vacker din "Grå"!

Helen sa...

Hejsan.. vilken fin vovve du har, vad är det för ras ??
Fina foton...

Helen