måndag, mars 09, 2009

Funderingar kring studier

Idag fick jag ett utbrott på mig själv. Jag var arg för att jag hade chansat att jag skulle fixa 30hp samtidigt som jag jobbar heltid och jag var arg på mig själv för att jag inte är bra på att planera mina studier och jag var ännu argare när jag konstaterade att jag har massor att beta av den närmsta tiden.

Jag diskuterade det hela med Lyckan och det var skönt att ventilera ut all den stress som låg kring ämnet studier och få ett hälsosamt perspektiv på det hela. Var det dumt att chansa på studiebördan denna terminen - ja det var det! Kommer jag kasta in handuken -inte en chans!
Det kommer vara tungt och kämpigt den närmsta månaden men sedan kommer det förhoppningsvis vara någorlunda på rätt köl igen. Högskolestudier har varit något som min tidigare omgivning inte har sett som något för mig - det kommer vara en mycket stolt Sanna som kvitterar ut sina första 52,5hp till sommaren!

Det har varit för mycket av denna varan:Men nu är det dags att bruka lite allvar. Jag har redan planerat kommande vecka och det bådar gott.

/Sanna som ska ha de där poängen!

Inga kommentarer: