söndag, oktober 05, 2008

EFIT-dag

Äntligen en EFIT-dag som jag kan vara med på igen! Tycker det är roligt med de dagarna men hur kul är det de dagar jag jobbar och jag kan lägga in en bild innan jag börjar jobba och sedan nästa 12 timmar senare. "Kör EFIT dagen innan eller efter då" Äsch det blir väl inget roligt, grejen är ju att det ska vara just det datumet som är utsatt på EFIT-sidan! Nåja, nu ska jag sluta gnälla - här är min dag!

12.05 - Precis avslutat frukosten och jag vill inte ha några pekpinnar om vad klockan är! Jag är numera nattarbetare på heltid och jag tänker inte hålla på och vända fram och tillbaka på dygnet när jag är ledig. Det får förbli lite halvsnevridet även på lediga dagar och då blir det i regel frukost när normala människor käkar lunch.


13.05 - Den konstiga gröna varelsen i trapphuset är jag, på väg till gymmet. Vädret var allt annat än trevligt och det var bara att inse att så regntät mundering som möjligt var att eftersträva när man skulle ut och till gymmet ville jag ju! Det är ju som tur är inte så långt dit!


15.00 - På väg att lämna gymmet och passerar den mysiga relaxavdelningen. Känner mest för att sätta mig i en av sofforna och bara päsa. Ute vräker regnet ner och det blåser full storm och jag måste gå bort till affären och handla lite småsaker som tyvärr är viktiga - blä! (Lite sämre bild här, använde mobilkameran)

16.05 - Äntligen hemma och stelfrusen efter att ha varit ute i regn och blåst. Det blir en snabb fika med thé och tilltugg innan duschen.

17.10 - Dags att plugga. Moment 2 av Rättssociologin. Tydligen handlar kapitlet om teorier och hur man skapar en sådan. Boken ser ungefär lika rolig och intressant ut som en regnig och grå höstdag och jag har försökt förtränga dens existens under hela veckan men nu går det inte att skjuta upp längre.

18.05 - Fortfarande i studiernas värld. Fattar inte att man kan göra något så enkelt som teoriers uppbyggnad så komplicerat!

19:05 - Värmer middag till mig & Lyckan. Chili con Carne från matlagningsdagen tidigare i veckan. Passar på att diska fikadisken och maila lite medan jag väntar på att det ska bli varmt.

20.05 - Åter till skolböckerna och mer studier om teoriernas underbara värld - ja, jag är sarkastisk!

21:05 - Nog pluggat för ikväll! Nu snurrar det bara runt inne i skallen om alla olika typer av teorier och hur de är uppbyggda... Renskriver träningsprotokollet istället. Knappt att jag kan utläsa de små krumelurerna som jag har skribblat ner på gymmet.

22:05 - Dags att ta tag i det tråkiga och ofta förträngda göromålet med att lägga över saker från alla digitala mojtar till datorn och det får bli min sista bild för idag. Ganska tråkig dag bildmässigt är jag rädd.



/Sanna som har haft en produktiv dag

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, bara varit inne och kikat på din EFIT dag och ville ge mig till känna. /Catja

Anonym sa...

Fast du hade ju fått massor gjort mot vad jag åstadkommit.. här skedde ju inget just :)

Pluggandet låter lite småjobbigt ja!

Anonym sa...

Rättssociologi lät inte så vidare kul Flitigt att ta sig ut att träna i sånt trist väder Hade det inte varit för att prickarna måste ut så hade jag stannat i soffan:)

Sanna sa...

@catja: Trevligt när folk lämnar spår i ens blogg! :0)

@micke: Det är lite klurigt att börja plugga som vuxen men det finns ett hägrande mål i slutet så det är värt det :0)

@pia: Prickarna regerar! och jag behövde faktiskt bara gå lite mer än två kvarter till gymmet men jag tar åt mig av berömmet i alla fall =0>

Anonym sa...

Hej...

Kikar in din efit dag :)

KUL att få se din dag...

Ha de gött

Anonym sa...

Inne och kikar på din efit.
Spännande med plugg men oh så jobbigt.

Kram

Mia sa...

Tack för titten på din EFIT. Duktig du e som tränar och pluggar! :)