onsdag, augusti 27, 2008

Dont stop me now!



Bizzy, bizzy, bizzy - jag har bara fått så mycket energi de senaste dagarna. Fråga mig inte varifrån den kommer men den finns där. Igår var jag allmänt huslig och fixelidonade, var i stallet och hos foderförsäljaren. FIxade middag och småplockade hemma och efter att middagen hade sjunkit så snörde jag på mig löpskorna och gav mig ut en kort runda. Jag gick en lång sträcka för löpningen är fortfarande lite i en återigångsättning och jag vill inte gå sönder. Jag kom ner till de mjuka grusstigarna och då tog mina ben helt över och drog iväg, synd bara att lungorna inte delade benens entusiasm... Men jag kom runt den lilla ankdammen och för en gångs skull låg inte de ilskna svanarna och lurpassade på mig :0)

Idag var det jobb och trots att jag var trött efter tolv timmar i saltgruvan så stannade jag till vid mitt gamla hederliga löpspår där jag först började träna på allvar. Det var skönt att sträcka ut och jag hängav mig åt en lek som är en form av oorganiserad intervallträning, ganska roligt om man inte har bestämt sig för något när man ger sig ut i spåret. Man bara bestämmer sig att ex bort till trädet är det full fart som gäller eller att jag ska springa extremt långsamt mellan stora stenen och stigkorsningarna, att gå är inte tillåtet. Jag gillar spurter så det blir rätt många av den varan. Väl färdiglekt där var det mot stallet och trots regn åkte Damen ut i longeringslinan. Ni skulle sett primandonnans min när hon tvingades trava runt i den halvt regndränkta paddocken - haha, hon var så kul!! Väl hemma dunsade jag ner i soffan för att se de sista avsnitten av "Project Runway" och det är orsaken till att jag fortfarande är vaken för jag borde egentligen sova sedan en timme tillbaka så om ingen misstycker så ilar jag vidare till sängen och min fullspäckade torsdag.

/Sanna som har fullt av energi just nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på! Tur att en av oss har lite energi just nu...

Anonym sa...

Kommer garanterat att hålla mig ur vägen och inte försöka stoppa.

S