söndag, maj 25, 2008

EFIT-dag

och för en gångs skull får jag tummen ur och får upp bilderna samma dag :0)
Jag måste erkänna att jag har två EFIT-dagar som jag förvisso har varit duktig och tagit en bild i timmen men som är en salig blandning av kamera och mobilkamrabilder och jag fåt nog inte rätt på det ens om jag försöker - pinsamt!
Men då var då och idag gör jag det jag ska ;0)
07:40 - Frukost. Vaknade en stund tidigare, kom att tänka på det där sabla fystestet och sedan var det kört med att somna om :0(
08:40 - Jag har röjt undan disken från frukosten och det sista av gårdagens middagsdisk, iddes inte ta tag i det innan jag gick och lade mig igår. Vad är bättre än att sedan sätta sig till ro i soffan med en bra bok och morgonthéet som står och väntar
09:40 - Blomsterskötsel. Dagliga vattningen av balkonglådorna. Jag måste ha fått tag i någon form av superpenséer, jag har nypt bort hur många vissna blommor som helst och de bara fortsätter att sätta massor av blomknoppar hela tiden och för varje gång blir de bara buskigare - roligt, trodde de skulle ha blommat över vid dethär laget, speciellt eftersom plantorna var så pyttiga när jag planterade dem.
10:40 - På väg ut till stallet
11:40 - Sista stallsysslan för dagen - strö boxen. Damen är nakenhäst ute i hagen och jag borde egentligen plocka undan fleecetäcket när det inte används men men - annan dag.
12:40 - Lunch! Rester från igår - grillspett med en väldigt god bulgursallad
13:40 - Redigerar bilder i Photoshop
14:40 - Då sussade jag jättegott så jag tog en bild på min nerbäddade drake när jag kvicknade till igen - skönt med en catnap ibland :0)
15:40 - Tar en promenad längs med stranden. Det var gott om svanar ute bland vågorna idag.
16:40 - ambitionen med promenaden var att ta sig till en glasskiosk, köpa glass, sitta i en sanden och förtära glassen och sedan promenera hem igen. Men det blev inte så för den enda öppna glasskiosken hade bara Diplom-is och en massa folk som bara drällde runt och var ivägen. Det blev promenad tillbaka och glass på macken som förtärdes på balkongen istället.
17:40 - sitter och stickar. Jobbar just nu på en sjal åt mig själv. Har precis avslutat en omlottröja till en liten bebis och har påbörjat en kofta till samma miniatyrvarelse men kände att jag behövde en liten paus.
18:40 - Dax att börja förbereda middag. Hade tänkt bjuda Lyckan på en riktigt smaskig grillmiddag.
19:40 - Laddar grillen med spareribbs
20:40 - Middagen står efter många om och men som inkluderar blodvite, på bordet. Hade först tänkt göra potatishalvor i ugnen och ha till men det fanns så mycket bulgursallad kvar att jag bara fräschade upp den med lite mer bulgur, fetaost och oliver - det var så gott!
21:40 - slappar framför NCIS. Jag vet att det är en nördig serie och att det är mil från hur man löser brott i verkligeheten men ibland får man tillåta sig själv att vara nördig

22:40 - Kvällsfika ute på balkongen - thé och kanelbulle. Det får bli min sista bild för idag för nu är jag ruskigt trött och vill krypa ner.

/Sanna som har haft en lugn men lång dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in =)

Anonym sa...

Vilken trevlig dag du verkade ha! Kul att se! =)

Anonym sa...

Kikar in. :) Fina bilder!