söndag, december 14, 2008

Söndag = EFIT

Äntligen är det återigen en EFIT-dag som inte kolliderar med mitt arbete och jag kan vara med!!10:00 - Godmorgon! Var inte riktigt vaken när jag tog denna bilden. Den blev suddig :0(

11:oo - Frukosten är avklarad och jag har diskat undan. Dags att vattna orkidéerna! Jag är av praktisk natur och har aldrig följt några av de tusentals pjåskiga råd som riktiga hardcore-entusiaster för orkidéer pysslar med. När jag kommer ihåg det eller när de ser för risiga ut, knökar jag ner alla i vasken och sedan får de stå i blöt tills jag fiskar upp dem. Ibland får de Orkidéenäring och ibland inte. I regel inte eftersom jag för det mesta glömmer. Men de växer så det knakar och blommar om inte en till två gånger om året och ofta länge. Orkidéen i förgrunden har en stängel som vägrar dö. Varje gång jag tror att den har blommat ut och funderar på varför stängeln inte vissnar så kommer det nya skott på den - knasblomma!12:00 - Blommorna står fortfarande i blöt och jag sitter och läser en föreläsning från Rättssociologin.
13:00 - Har förflyttat mig in till sovrummet för att fortsätta plugga Rättssociologi. Tycker om att sitta vid arbetsplatsen när jag gör det. Där är tyst och genom att stänga dörren störs jag inte. Underbart för en person som jag som har så svårt att fokusera och förbli koncentrerad på skolarbete. Bäst studieresultat får jag alltid när jag sitter där. Tack Lyckan för att du funderade ut vad utrymmet skulle användas till! Det är en av mina favoritplatser i lägenheten.

14:00 - En väldigt onyttig fika! Rester från gårdagen, onyttig smörgåstårta men sååå god!
15:oo - Sitter fortfarande och pluggar Rättssociologi. Hela boken ligger till grunden för nästa uppgift. Jag börjar bli väldigt irriterad på hur kursen är upplagd men det får jag väl skriva i utvärderingen när jag är klar med den i maj.16:00 - Har fått nog av skolarbetet för en stund och drar på mig träningskläder. Det är ju meningen att jag ska hålla igång träningen nu och det enda jag har rört mig sedan testerna var ju dagen efter när jag på något i ord obeskrivbart sätt, tog mig runt den lilla fågeldammen...
17:någonting - Tillbaka! En hel mil blev det och dessutom hela 5 minuter snabbare än förra gången jag fick en knäpp och sprang en mil =0>18:00 - Gjorde en intressant (läses äcklig) upptäckt. Jag brukar torka av sändarbältets främre del mellan varven och oavsett vilket så blaskar man ju den med vatten när den ska på för att få bästa möjliga kontakt. Resårbandet hade däremot en äcklig vit nyans som bara kan vara gammal svett och salter. Efter att ha stretchat och duschat var det bara att plocka fram talangerna som tvätterska och åtgärda.19:00 - Middagen är avklarad och jag ligger i soffan och tittar på Hells Kitchen medan maten sakta sjunker undan lite.20:00 Sitter och pillar med en föreläsning i photshopkursen. Fattar inte mycket av någon anledning. Får nog ta stödlektioner hos proffset om jag inte reder ut detta. Jag är inte bra på sådant här och varför varför varför måste det finnas så många alternativ i photoshop - jag blir snurrig på allt detta.21-närmre 22:00 Ger upp photoshop för kvällen, sätter mig och gör en veckoplanering. Ingenting som är gjutet i sten men det är för att få en realsitisk uppfattning om vad man kommer hinna med under veckan. Piro ligger på Rättssociologin eftersom den har en ny deadline - igen! Vad är vitsen med att plugga på distans om man ska hinna plöja hur mycket litteratur som helst på hur kort tid som helst, trots att man jobbar?

Det får bli kvällens sista bild. Nu ska jag krypan ner i sängen i bästa Sir Väs stil och sova. Tack för idag och jag hoppas att andra har haft en trevlig EFIT-dag


/Sanna som undrar hur i hela friden hon fick så många suddiga bilder idag av alla dagar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inne och kikar på din efit-dag.
Åh så gott med smörgåstårta *vill ha*

ha det så gott!

Anonym sa...

Kikar in på Din efit-dag.. :) Den där smörgåstårtbiten ser verkligen lockande ut..

Anonym sa...

Fikat såg gott ut!

/Caroline

Anonym sa...

Tittade noga men såg inga sorkfällor.

Det känndes bra ;)