måndag, oktober 27, 2008

Girls only!

Det här inlägget gäller bara flickor och jag rekommenderar de av motsatt kön som läser bloggen att bara skrolla förbi - detta inlägget ligger under kategorin "jag känner till ämnet men behöver inte vara insatt i detaljerna"

Att jag förklarar krig mot min kropp en gång i månaden är ingen nyhet. Jag har gjort det sedan första gången och varje gång det är över så känner jag mig lika fånig som Don Quijotes kamp mot väderkvarnarna. Jag avskyr magknipen och värken i korsryggen. Jag tycker inte om hur min kropp svullnar upp före och jag avskyr mitt usla humör före och efter -blä! Jag kan inte äta de piller som majoriteten av den kvinnliga befolkningen knaprar och som faktiskt är väldigt bra på att hålla de månatliga åkommorna i schack och även begränsa dem.

Det sistnämnda har jag de senaste åren varit grymt avundsjuk på då jag varje månad har varit storkonsument av smärtstillande, bindor och tamponger. Skit är vad det är och dyrt blir det också. Ibland är lösningen på problem närmre än man tror. Vid flera tillfällen har jag snavat över den här lilla saken på flertalet forum. Det har varit allt från Utsidan till hästforum mm. Alla har skrivit lyriskt om den och det verkade så bra att jag till slut bestämde mig för att prova själv.

Nu har jag testat ett par gånger så det är därför jag skriver om det. Jag tycker att fler ska få veta om det lilla miraklets existens och kanske ha samma trevliga upplevelse som jag. Kanske ska tillägga att det inte är för den som tycker att det är extremt äckligt men jag har för länge sedan slutat bry mig. Jag kan inte göra så mycket åt mitt humör före för det är mina hormoner som drar iväg med mig men jag är rätt så duktig att bita mig i tungan, smärtorna under tiden är dock borta. Det är precis som om att eftersom muskulaturen aktiveras lite extra så slutar det göra ont och grinigheten dagarna efter dämpas också eftersom jag inte har haft så ont. Jag är supernöjd även om det var lite trixit i börja att få det helt tätt och kräver lite övning. Men jag tycker väldigt mycket om min lilla kopp.

/Sanna som bara var tvungen att berätta för andra flickor

2 kommentarer:

Malin sa...

Men kan det verkligen hjälpa mot smärtan också? Verkar konstigt tycker jag. Har själv testat de flesta piller men inget har hjälpt mig heller.

Sanna sa...

I mitt fall hjälper den eftersom muskulaturen får jobba lite och då krampar det inte ihop som det brukar. Det är ingenting jag kan garantera någon annan men i mitt fall fungerar det finfint.

Precis som många andra användare säger så glömmer man bort vilken tid i månaden det är och bättre betyg än så kan det nog inte bli. Funderar du på det så ring till deras kundtjänst med dina frågor. De var verkligen supertrevliga när jag ringde.