Efter att ha spytt av mig på bloggen loggade jag in på mitt bankkonto för att mata in bilskatten och hittade till min förvåning en faktura från 3 - jag trodde nu ju att jag hade sagt upp det där!!!!!
Eftersom jag redan var på dåligt humör tog det mig inte många sekunder att greppa en telefon och ringa upp det förbaskade skitbolaget och ta reda på vad som nu pågick!
Då ska vi se om det går att redogöra för:
Förra våren ringde en av 3s försäljare och meddelade mig att min bindningstid höll på att gå ut och var jag intresserad av att binda det på ytterligare 12 månader och få en ny telefon - jag gick med på det och fick hemskickat telefonen men inte särskilt många papper om avtalet. Sedan dess har jag dragits med svindyra telefonräkningar och tyckt att 3 som telefonbolag var allt annat än bra. Om man bortser från de dyra räkningarna så har jag ständigt debiterats för utlandssamtal eftersom telefonen mer än gärna kopplar upp sig på danska stationer och fått acceptera att telefonsamtal ständigt bryts, sms försvinner och oddsen för att MMSen kommer fram är allt annat än höga!
När en ny säljare ringde i februari och meddelade att min bindningstid återigen var på väg att gå ut och återigen ville erbjuda en ny telefon och en ny bindningstid, bad jag den säljaren att hoppa och fara. Därefter räknade jag ner tills dess att tiden hade gått ut, ringde och sade upp abonnemanget, slog följe med Lyckan till en ny teleoperatörs butik och skaffade mig ett abonnemang jag är mer än nöjd med. Förra månaden kom det krav från tre och jag läste dem inte så noga eftersom abonnemanget var just - AVSLUTAT! Jag betalde dem eftersom jag trodde att det var något som låg och släpade och att jag hade räknat fel på uppsägningstiden. Men nu när det dök upp ytterligare fakturor blev jag förbannad och ringde.
Det visade sig att jodå, jag hade inte förlängt det avtal jag redan hade när de ringde förra våren - jag hade tecknat ett nytt - över telefon! Jag har aldrig tolkat mina fakturor som om jag betalar för två abonnemang. Jag har hela tiden läst dem som ett och tyckt att det var dyrt! Det abonnemanget som var kvar har bindningstid på sig till april 2009! Gissa om jag sprängde topplocket när jag fick reda på det. Jag har nu tvångsavslutat abonnemanget med resultatet att jag nästa månad får en räkning från 3 på över 1000:- för mobilen som de anser inte är betald. Det är inte det minsta kul att behöva betala det men jag är villig att göra det för att en gång för alla slippa att ha med 3 att göra! Jag finner det högst anmärningsvärt att operatören som avslutade abonnemanget åt mig i mars inte frågade om abonnemang nr 2.
Jag undrar om jag hade blivit innehavare till ett tredje abonnemang om jag hade accepterat erbjudandet som de ringde om i februari...
Aldrig mer att jag tecknar ett telefonavtal utan att ha någon med mig!
Aldrig mer att jag går med på något via telefon!
Aldrig mer att jag accepterar att något skickas hem till mig på det viset!
Vill jag något med min nuvarande operatör går jag ner till deras butik och ber om hjälp med det!
/Sanna som ser ytterligare en mörk månad ann
Den långa vägen
3 dagar sedan
1 kommentar:
Jag hade med problem med 3. Jag ringde och ringde och blev hänvisad överallt. Jag skrev tom brev till högsta hönset och fick då rätt. Aldrig mer 3!
Skicka en kommentar