Ett enda litet moln på himlen finns det just nu - jag har inte fått min lilla söta silverfisk och nu börjar mitt tålamod tryta så för en stund sedan ringde jag till datorbutikens kundservice och frågade vad i hela helsefyr de egentligen höll på med. Enligt det senaste mailet skulle datorn levererats den 28/2 och går jag in och kollar leveransstatusen på kundkontot så har jag inte ens ett leveransdatum längre!
Fick någon lam ursäkt om att den var slut på Sverigelagret och att de inte visste när de skulle få tag i den. Det fanns tydligen ett preliminärt datum på den 4/3 i deras datorer, men det vågade killen inte lova. Tacka sjutton för det, vart enda leveransdatum de har utlovat har de hitentills brutit och jag kan lugnt säga att det var första och sista gången jag köper något från detta företaget. Det är inte mitt problem att de inte kan få tag i en vara som de har annonserat ut och tagit betalt för, det är deras! Om det är så förbenat svårt att få tag i en grej - ha den inte i sortimentet!
Tyvärr är jag inte den första, jag pratade med två kollegor på jobbet som har råkat ut för samma grej från samma företag. Kollegorna säger samma sak att det är första och sista gången de beställde där. Det jag är mest förvånad över är att deras kundservice är så förbaskat nonchalant. Först idag när jag var förbannad fick jag något vettigt ur dem och det enda de egentligen hade att säga var att jag skulle välja en annan modell - jo tjena! Som om jag skulle välja en annan dyrare modell som de kan tjäna mer pengar på och så börjar hela cirkusen om från början - skulle inte tro det!
Jag får hjälp av Lyckan att släpa ut det sista ur lilla huset idag (allt fick inte plats i bilen igår) och därefter tar jag en tur ner till elektronikbutikerna runt Nova och börjar leta upp något annat, skulle silverfisken mot förmodan trilla in på tisdag så får jag hämta den annars köper jag en annan dator på onsdag i nästa vecka. Synd, jag tyckte verkligen om silverfisken, den var så fin. Situationen börjar dock bli ohållbar eftersom jag behöver skriva klart mitt personliga brev och skriva jobbansökningar. Det kan jag inte göra på jobbets datorer och jag kan sedan flytten inte låna Bästa vännens lilla Norpan (och ärligt talat är vi båda mer än trötta på den lösningen), all akut data har jag fått lägga på Lyckans stiliga Marwin med tillhörande bisittaren Trillian men jag vill verkligen ha mina egna grejor på en egen dator som jag kan använda när jag vill och hur jag vill!
/Sanna som måste leta ny silverfisk!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
Jag har också råkat ut för exakt samma grej hos dem:
http://jantefrizon.blogspot.com/2007/12/halvsanningar-och-smlgner.html
De tog betalt för ett kamerahus som de inte kunde leverera.
De var dessutom tveksamma till att ge tillbaka pengar när jag väl avbokat, så ha järnkoll på det ifall du väljer att inte vänta i evighet (amen!) på det du beställt.
http://jantefrizon.blogspot.com/2008/01/serisa-webbutiker.html
Förresten, åk inte till Nova och handla. Det finns bra webbutiker:
http://www.dustinhome.se/
anger tydligt om varan finns PÅ LAGER eller om de måste beställa. De är dessutom billiga.
Jag har dessutom goda erfareneheter av
http://www.netonnet.se
som också är billiga och tydliga.
Ska du köpa en laptop är det svårt att få mer dator för pengarna än hos
http://www.dell.se
även om det kan vara svårt att hitta de allra mest estetiskt tilltalande grejorna där. Men det är bra maskiner till bra priser.
Tack för alla goda råd. Har precis avbeställt datorn och beställt en annan via Bästa vännen och har den på tisdag senast. Var och tittade på Media Markt med resultatet att jag blev kär i en HP som jag absolut inte hade råd med :0(
Skicka en kommentar